L'equip UPC-1, guanyador del SWERC 2015

Els tres equips de la UPC que han participat al Concurs de Programació han quedat un any més en magnífica posició

Un any més, els 3 equips de la UPC, formats per estudiants del CFIS i de la UPC, han participat al Southwestern Europe Regional Contest (SWERC) celebrat el passat 21 i 22 de novembre a la Facultat de Ciències de la Universitat de Porto (Portugal), aconseguint uns excel·lents resultats.

L'equip UPC-1 format per Ferran Alet (CFIS, Matemàtiques-Física), Ángel García (CFIS, Matemàtiques-Física) i Albert Martínez (FIB) ha guanyat el concurs, quedant en primera posició (medalla d'or).

Els altres dos equips, UPC-2 (Enrique Jiménez (CFIS, Matemàtiques-Informàtica), Rafael López (CFIS, Matemàtiques-Informàtica) i Darío de la Fuente (CFIS, Física-Informàtica)) i UPC-3 (Gerard Orriols (CFIS, Matemàtiques-Física), Damià Torres (CFIS, Matemàtiques-Física) i Cesc Folch (CFIS, Matemàtiques-Industrials)) han quedat en les posicions 4 (medalla de plata) i 11 (medalla de bronze) respectivament, completant una magnifica participació, una altra vegada, dels equips UPC.

Enguany la victòria ha estat particularment emocionant quan l'equip UPC-1 va aconseguir el seu novè problema acceptat amb només 12 segons d'avantatge sobre el primer equip de l'ETH de Zurich, empatant a problemes resolts però guanyant per aquest estret marge de temps, en un concurs que dura cinc hores.

Als últims 13 anys, els equips de la UPC han guanyat el concurs SWERC set vegades, i han quedat segons quatre vegades. A més, han estat guanyadors de la seva regió europea els últims cinc anys de forma consecutiva, essent l'única universitat europea que ha aconseguit aquesta fita.

L'equip guanyador de cada concurs regional (com ara el SWERC) participa a la final del concurs ACM-ICPC, que l'any vinent se celebrarà a Tailàndia durant el mes de maig.

Podeu llegir més sobre l'esdeveniment al següent link.