11 de febrer, declarat el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

06/02/2019

La bretxa de gènere als sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) persisteix des de fa anys a tot el món. Malgrat que la participació de les dones a les carreres de grau superior ha augmentat enormement, estan encara insuficientment representades en aquests camps.

La ciència i la igualtat de gènere són vitals per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), inclosos a l’Agenda 2030. Als darrers 15 anys, la comunitat internacional ha fet un gran esforç inspirant i promovent la participació de les dones i les nenes a la ciència. Malauradament, elles continuen enfrontant-se a barreres que les impedeixen participar plenament en aquesta disciplina. D’acord amb un estudi realitzat a 14 països, la probabilitat de que les estudiantes acabin una llicenciatura, un mestratge i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament, mentre que la probabilitat per als estudiants masculins és del 37%, 18% i 6%.

Per tal d’aconseguir l’accés i la participació plena i equitativa a la ciència de les dones i les nenes, i a més aconseguir la igualtat de gènere i empoderament de les dones i les nenes, l’Assemblea General de les Nacions Unides decideix proclamar l’11 de febrer com el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

Font: Organización de las Naciones Unidas