8 de març-Dia Internacional de la Dona

CFIS, FME, Biblioteca i Delegació/Assemblea d'estudiants FME, i IRI s'uneixen per reivindicar aquest dia amb una programació conjunta

Enguany reivindiquem el 8M-Dia Interncional de la Dona amb una programació d'activitats que hem organitzat conjuntament amb l'FME, la Biblioteca FME, Delegació/Assemblea d'Estudiants FME i l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI). Les activitats tindran lloc del 6 al 10 de març a l'edifici de l'FME.

PROGRAMA D'ACTIVITATS (Edifici FME) descarrega el programa

Dilluns 6 de març a les 11 h al vestíbul de l'FME

Mural col·laboratiu #1000RaonsUPC

Masclismes i micro-masclismes en l'entorn universitari: comparteix la teva experiència al mural o a les bústies.

Encara el 2023 sovint vivim situacions de desigualtat de gènere. L'entorn universitari NO és una excepció, i és important visibilitzar-ho!  Tant si ets estudiant, investigador/a, professor/a, PAS o personal de suport, comparteix la teva experiència amb nosaltres. Com?

• Escriu breument la teva vivència al mural de l'entrada de l'FME
  • Utilitza les bústies per més privacitat, situades a la Delegació, a la Biblioteca, a l'IRII i al CFIS. El contingut de les bústies es penjarà al mural.
El Mural i bústies estaran exposats i s'hi podrà escriure del 6 al 10 de març.

Exposició sobre la col·lecció "Mujeres" de la il·lustradora Isabel Ruiz Ruiz.

anuncihallFME-exposició Mujeres 8M23.jpg

En aquesta exposició es reuneixen dones reals: poetes, pintores, científiques, polítiques... dones que mereixen ser part dels referents dels nostres fills i filles; que han d'ocupar el seu lloc a la història, que no han de ser oblidades.

El dia 6 de març ens trobarem per penjar els pòsters per diferents indrets de l'edifici. Busca'ls per tot l'edifici!

L'exposició estarà penjada del 6 al 10 de març.

Dimecres 8 de març

Si M = M + F -> F = 0   Debat sobre comunicació igualitària a la universitat.

Presenta i modera: L'Apòstrof. 12h15 sala d'actes de l'FME.

debat 8M23.jpg

El 8M volem debatre sobre el sexisme i l'androcentrisme que hi ha a la comunicació, evidenciar els problemes d'utilitzar el masculí com a genèric, a ser conscients dels masclismes invisibles que encara vivim, de vegades a la universitat, i mostrar estratègies per evitar altres tipus de discriminacions en la comunicació: el racisme, el classisme o la LGTBI-fòbia. Perquè si no és igualitària, no és comunicació de veritat.

Competició lúdica amb jocs de dones.

A partir de les 13h15 al pati de l'FME.

Joc de dones.jpg

Vine a jugar amb els jocs de dones que hi ha disponibles a la Biblioteca de l'FME.

Nova bibliografia sobre 8M.

A la vitrina del vestíbul de l'FME
Recull de llibres sobre dones de la col·lecció Igualtat de gènere de la Biblioteca FME.

ACTE CENTRAL DEL 8M A LA UPC (Edifici ETSAB)

Enguany, la UPC celebrarà el Dia Internacional de les Dones amb l'acte central #ActivistesFeministes, a l'ETSAB, el 8 de març de 2023, de 12 a 14 hores. L'objectiu de la jornada serà fer visible l'activisme de les dones a la Universitat en diferents àmbits i col·lectius.

L'Institut de Ciències de l'Educació i el Servei de Desenvolupament Professional de la UPC certificaran l'assistència de PDI i PAS, prèvia inscripció. INSCRIU-TE AQUÍ

Dia: 8 de març de 2023 | Hora: de 12 a 14 hores | Lloc: ETSAB | Conduirà l’acte la professora de l’ETSAB, Eulàlia Gómez Escoda

12h00. Lectura del Manifest 8M de la Comissió de Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (Vestíbul ETSAB)

Vicerectora Antonijuan, Cristina Torne, Maria Santos Tomàs.

12h15. Salutacions institucionals (Sala d'Actes de l'ETSAB)

Daniel Crespo, rector de la UPC

Fèlix Solaguren Beascoa de Corral, director de l'ETSAB

12h30. Taula rodona #ActivistesFeministes (Sala d'Actes de l'ETSAB)

Amb la participació de Sandra Bestraten, Alícia Fernández Pastor i Marie Faye de DIOMCOOP.

Modera la taula, Eulàlia Gómez Escoda

13h30. Tancament de l'acte (Sala d'Actes de l'ETSAB)

Vicerectora Antonijuan amb la presentació del projecte Creadoness.

13h45. Refrigeri (Terrassa de la cafeteria de l'ETSAB)