El CFIS acull la final de l'Olimpíada Informàtica Femenina

Els dies 8 i 9 d'abril competiran les 15 finalistes

L'Olimpíada Informàtica Femenina (OIFEM) és un concurs anual de programació algorítmica per a alumnes d'educació secundària menors de 20 anys.

Després d'una primera fase de competició, les 15 classificades competiran a la fase final del concurs, que tindrà lloc els dies 8 i 9 d'abril a l'edifici de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de Barcelona. S'iniciarà amb la benvinguda institucional per part de la vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la Universitat, Josefina Antonijuan, la sotsdirectora de Relacions Externes del CFIS, Maria Alberich, i la presidenta de l'OIFEM, Blanca Huergo.

Al llarg de les dues jornades, les participants posaran a prova la seva habilitat i coneixements en llenguatges de programació com C/C++, Phyton i Java, amb el suport d'un equip d'estudiants voluntàries del CFIS. La competició es completarà amb visites culturals a Barcelona i activitats lúdiques.

La cerimònia final tindrà lloc el 9 d'abril a les 12:30 h, i anirà a càrrec del director del CFIS, Miguel Ángel Barja, i la presidenta de l'OIFEM, Blanca Huergo, amb intervencions també de representants de les empreses patrocinadores.

Durant la cerimònia es donaran a conèixer les quatre millors classificades en aquesta fase final, les quals participaran a l'Olimpíada Informàtica Femenina Europea, que tindrà lloc del 16 al 23 d'octubre, a Turquia.