Èxit a la Data Science Bowl 2017

L'equip format per 15 alumnes i exalumnes del CFIS aconsegueix situar-se al top 2% mundial

El 12 d'abril va finalitzar la Data Science Bowl 2017, la competició més important de l'any sobre machine learning. De fet, la d'aquest any tenia un premi total d'1 milió de dòlars, convertint-la en una de les competicions de machine learning més important de la història juntament amb el Netflix Prize de 2007.

La competició consistia en crear un algorisme que fos capaç de predir la probabilitat de que un pacient tingués càncer de pulmó donat el seu tag. Usant tècniques de machine learning i visió per computador, l'algorisme havia d'analitzar i aprendre de les imatges de 2.000 pacients dels que es donava el resultat (càncer/no càncer)  per després donar la seva predicció sobre 500 pacients que no havia vist abans. La competició es va iniciar el 12 de gener i hi han participat 1.972 equips de tot el món, incloent centres de recerca i empreses especialitzades en imatge mèdica.

15 alumnes i exalumnes del CFIS han fet equip per participar-hi i han aconseguit quedar en posició 34. Malgrat entrar un mes tard en la competició, van ser capaços de fer un algorisme que els va situar al top 2% mundial. De fet el seu millor algorisme els hagués situat en posició 17, però van acabar enviant un model conservador en la submissió final per evitar sorpreses.

Els integrants de l'equip eren: Sergi Picart, Borja Eguizalde, Martí Mayo, Jacobo Ayensa, Ricard Delgado, José Cordero, Miguel Teixidó, Félix Gimeno, Carlos González, Bernat Garcia, Gabriel Bernardino, Jordi Tura i Josep Marc Mingot. Van tenir com a mentors Adrià Recasens i Oriol Vinyals i van rebre l'ajuda puntual d'Aitor Aiorla i Antoni Virós.