Èxit d'estudiants CFIS a la 2a Datathon FME

El concurs va tenir lloc el 12 i 13 de novembre a l'FME

Els passats 12 i 13 de novembre es va celebrar la segona edició de la Datathon FME, a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC.

Enguany els reptes proposats han estat els següents:

1. Un repte sobre Supply Chain, presentat per Accenture i basat en un projecte que havia realitzat Accenture per a una empresa.

2. Un repte sobre clustering i optimització similar al famòs problema del viatjant de comerç, basat en l’experiència que té l’empresa Qualcomm en xips de telèfon, que es poden modelitzar com el problema esmenta.

3. Un repte sobre envelliment a la ciutat de Barcelona, proposat per l’associació d’estudiants de dades i per al qual es poden utilitzar les dades de la Barcelona Open Data per fer previsions.

En aquesta edició hi hagut una forta implicació per part d'empreses patrocinadores, entre d'altres Accenture, Qualcomm, T2C i Mango, i un èxit de participació amb més de 200 participants.

Destaquem l'èxit aconseguit per l'estudiantat del CFIS, que ha format part de 3 dels 4 equips premiats en el concurs:

• Premi Accenture Challenge a l’equip format pels estudiants del CFIS Nathaniel Mitrani i Àlex Serrano (del doble grau Matemàtiques i Dades) i Jan Tarrats (del doble grau Matemàtiques i Informàtica), i de l'estudiant del grau de Dades de la UPC, Joel Solé.

• Premi Qualcomm Challenge a l’equip format pels estudiants del CFIS María Lucía Aparicio i Manuel Torres (del doble grau Matemàtiques i Informàtica) i Álvaro de Irízar (del doble grau Matemàtiques i Física), i de l'estudiant del grau de Mates en 3 anys de la UPC, Gabriel Martínez. Destacar que tots ells són estudiants de primer curs de grau i que han guanyat el repte per davant d’equips de cursos superiors o, fins i tot, de màster.

• Premi al millor equip de Rookies a l’equip format pels estudiants del CFIS Paula Esquerrà i Àlex Rodríguez (del doble grau Matemàtiques i Dades) i Ruth Mora (del doble grau Matemàtiques i Física), i de l'estudiant del grau d'Informàtica de la UPC, Miquel Torner.

La nostra enhorabona a tots ells!

Recull de fotos de l'activitat