Èxit d'estudiants del CFIS a la IDAO

S'han classificat per a la final mundial de l'Olimpíada de Data Analysis, que tindrà lloc a Rússia del 2 al 5 d'abril

Els estudiants del CFIS Max Balsells, José Pérez i Aleix Torres s'han classificat per a la final mundial de l'olimpíada de data analysis IDAO, que arriba enguany a la seva tercera edició.

L'olimpíada està organitzada per la universitat russa High School of Economics i l'empresa tecnològica Yandex.

La primera fase s'ha celebrat en format on-line del 15 de gener a l'11 de febrer, i ha tingut una participació de 2.756 persones de 83 països. S'han classificat per a la final només 30 equips, essent l'equip d'estudiants CFIS l'únic espanyol que ho ha aconseguit.

El problema plantejat consistia en predir l'òrbita de satèl·lits a partir de dades d'una simulació de mala qualitat. L'equip del CFIS va obtenir una puntuació de 95,04 sobre 100, en front de 96,61 de l'equip guanyador.

La final de l'olimpíada tindrà lloc presencialment a Moscou del 2 al 5 d'abril.

Donem l'enhorabona als estudiants i els desitgem molta sort a la final.