Pablo Jarillo-Herrero, guardonat amb el Premi Wolf en Física 2020

15/01/2020

El físic espanyol Pablo Jarillo Herrero, professor al departament de Física del Massachusetts Institute of Technology, ha estat guardonat amb el Premi Wolf en la categoria de física, un dels més prestigiosos a nivell mundial. Aquest premi, és el darrer d'una llarga llista de reconeixements pel descobriment experimental, al 2018, de propietats inesperades de superconductivitat del grafè, que obre les portes a importants aplicacions i a un nou tipus de física. Aquesta superconductivitat no convencional s'obté quan es superposen dues capes de grafè girades un angle molt concret (l'angle "màgic", com el denominen als seus treballs).

El professor Pablo Jarillo és un dels investigadors col·laboradors del CFIS que acull a estudiants del nostre Programa de Mobilitat Internacional des de la seva creació. En els darrers anys, quatre estudiants del nostre centre han estat fent el  seu Treball Final de Grau al seu laboratori. Dos d'aquests estudiants hi continuen, fent el doctorat sota la seva direcció.

Des del CFIS volem felicitar el professor Jarillo i tot el seu equip per aquest fantàstic reconeixement.